FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj     
Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter 2

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Witamy na Forum!! Strona Główna :: zapowiedzi gier
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RaFiTi_Pl
Administrator



Dołączył: 27 Gru 2006
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: białystok

PostWysłany: Śro 17:33, 27 Gru 2006    Temat postu: Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter 2

Znany z pewnego obrazoburczego serialu animowanego weteran wojny wietnamskiej powiedział pewnego razu, że w Meksyku wszystko jest legalne i to właśnie słynny amerykański styl życia. Niekoniecznie musi to być trafna teza, gdyż nie sprawdza się ona chociażby w przypadku taksówek (ustawodawcy z ojczyzny Azteków zabronili już bowiem rejestrować taryfiarzom w swojej stolicy tradycyjne zielone Volkswageny Garbusy) i tak prozaicznych rzeczy jak zamachy stanu. Jeden z tych ostatnich w meksykańskim wydaniu widzieliśmy w grze pt. Tom Clancy’s Ghost Recon: Advanced Warfighter, która zdobyła w bieżącym roku aż dwa prestiżowe wyróżnienia Brytyjskiej Akademii Sztuk Filmowych i Telewizyjnych (British Academy of Film and Television Arts – BAFTA). Jeszcze przed przyznaniem tych nagród developerzy owego produktu wiedzieli zapewne, iż ich praca wcale nie dobiegła końca i w niezbyt odległej przyszłości na sklepowych półkach pojawi się kolejna część hitowego cyklu, obejmującego GRAW. Ostatecznie zdecydowano o stworzeniu bezpośredniego sequela tej pozycji, oznaczonego po prostu numerem dwa. Z nadchodzącą kontynuacją korporacja Ubisoft Entertainment wiąże spore nadzieje, o których przekonałem się w trakcie dwudniowej wizyty w jej paryskiej centrali.Developing Tom Clancy’s Ghost Recon: Advanced Warfighter 2 prowadzony jest w dwóch rozmaitych zakątkach globu ziemskiego. Część autorów stacjonuje w amerykańskiej siedzibie firmy Red Storm Entertainment, natomiast reszta twórców pracuje w studiu, zlokalizowanym na wschodnich przedmieściach francuskiej stolicy. Podczas pobytu nad Sekwaną zostałem przede wszystkim zaznajomiony z fabularnym tłem „dwójki”. Akcja toczyć się ma w roku 2014, czyli niemalże zaraz po zakończeniu pierwszej odsłony GRAW. Tytułowy oddział „Duchów”, składający się ze świetnie wyszkolonych żołnierzy pod dowództwem kapitana Scotta Mitchella, ponownie znajdzie się w zasięgu meksykańskiego terytorium. Jednakże nie będziemy już kierować owym zespołem militarnym na ogromnym obszarze stołecznego Ciudad de Mexico, gdyż wylądujemy znacznie bliżej USA. Najpierw przyjdzie nam potajemnie wspierać lojalistyczne siły z kraju tequili w walce z niebezpiecznymi rebeliantami, aby później już otwarcie tłumić bunt w przygranicznym mieście Ciudad Juarez i wreszcie bronić teksańskiego El Paso po przeciwnej stronie rzeki Rio Grande. Scenariusz hipotetycznego konfliktu amerykańsko-meksykańskiego z niedalekiej przyszłości pozostanie więc zgodny z duchem książkowych thrillerów politycznych pióra Toma Clancy’ego, firmującego swoim nazwiskiem niniejszy produkt. Taka fikcja nie jest zresztą zupełnie nieprawdopodobna z uwagi na narastające ostatnimi czasy napięcie na granicy Stanów Zjednoczonych i ich południowego sąsiada, związane z planami budowy wzdłuż niej wielkiego muru (porównywanego przez niektórych do berlińskiego lub tego z Zachodniego Brzegu Jordanu).
Mając już za sobą fabularne wprowadzenie, zaserwowane przez paryską ekipę Ubisoft Entertainment, mogłem bliżej przyjrzeć się stanowiskom pracy wybranych ludzi z francuskiego studia. Spore wrażenie zrobiła na mnie krótka prezentacja efektu dymu, który zobaczymy w GRAW2. Ujrzałem jak czarne kłęby naturalnie rozchodziły się po ziemi i obiektach, a struktura obłoków zmieniała się chociażby pod wpływem podmuchów powietrza i zaiste hollywoodzkich eksplozji. Przy innym warsztacie podziwiałem z kolei system dynamicznego oświetlenia, doskonale oddający, wraz z realistycznie animowanym niebem, zmiany pór doby.Podczas pokazu procesu projektowania modeli postaci przekonałem się, że również w tej materii developerzy prą mocno do przodu. Przedstawione w programie graficznym sylwetki żołnierzy miały na sobie mnóstwo rozmaitego osprzętu militarnego, wyraźnie było widać fakturę munduru oraz wszelkie niezbędne wgłębienia i wypukłości. Jeśli dołożyć do tego wymodelowaną z pietyzmem broń, to wirtualny żołnierz wyglądem szczególnie nie ustępował prawdziwemu.

Wszystko to, co pokazali mi ludzie z nadsekwańskiego studia przy swoich stanowiskach pracy prezentowało się nad wyraz interesująco – niczym demonstracja technologii nowej generacji. O tym, iż są to rzeczy możliwe do doświadczenia przez zwykłego gracza, upewniłem się po uruchomieniu przez gospodarzy testowej wersji Ghost Recon: Advanced Warfighter 2. Było to właściwie stosunkowo skromne pod względem treści tech-demo, działające na platformie Xbox 360 i oferujące zaledwie namiastkę tego, co znajdzie się w gotowym produkcie. Gdy główny bohater przechadzał się wśród miejskich ruin, z zapartym tchem obserwowałem, jak przenikał się ciemniejszy i jaśniejszy dym, zmieniały się pory doby, warunki pogodowe etc. Każdy trójwymiarowy obiekt rzucał oczywiście należyte cienie – łącznie ze stadem gołębi, podrywających się do lotu z ulicy. Wzrok przykuwały nawet pozornie zwyczajne kałuże, odbijające dowolny detal. Patrząc natomiast pod światło przez liście widziałem zarysy obiektów po ich drugiej stronie – prawie jak w dalekowschodnim teatrze cieni. Wszystkie te efekty wizualne będą miały bardzo ważne znaczenie w trakcie rozgrywki, ponieważ przykładowo gęsty i realistycznie rozchodzący się dym spełni rolę znakomitej osłony przed wzrokiem nieprzyjaciela, a sylwetki wrogów przebiją się przez niektóre oświetlone powierzchnie. Rzecz jasna nasi oponenci także nie omieszkają skorzystać z przewagi, dawanej m.in. przez odpowiednio padające cienie.
Jeśli chodzi o uzbrojenie i ogólne wyposażenie żołnierzy, to GRAW2 będzie bez wątpienia pod tym względem w ścisłej czołówce taktycznych gier akcji. W Paryżu przedstawiono mi też wybrane elementy ekwipunku nowej drużyny kapitana Mitchella w formie autentycznych akcesoriów militarnych spod znaku Future Force Warrior – amerykańskiego programu, mającego na celu stworzenie kompletu oprzyrządowania bojowego przyszłości. Przyjrzałem się zatem mundurowi maskującemu typu ACU (Army Combat Uniform) o charakterystycznym pikselowatym wzorze, kamizelce taktycznej z kevlarowym wkładem, specjalnemu hełmowi, systemowi komunikacji, okularom z wymiennymi soczewkami, a nawet butom, rękawiczkom i podkoszulkom. Ludzie z Ubisoft Entertainment zapewniają, że podczas zabawy dostrzeżemy mnóstwo takich właśnie rzeczy, nadających poszczególnym żołnierzom dowodzonego oddziału indywidualność wizualną (kolegów bez problemu odróżnimy po sylwetkach nawet przy mocno ograniczonej widoczności). Wśród naszych podkomendnych znajdzie się wreszcie sanitariusz, łatwo rozpoznawalny po czapce patrolówce i dużym plecaku z medykamentami. Postać owa ma być nieoceniona, gdy trafimy np. pod silny ogień nieprzyjaciela i ranni towarzysze broni będą wołać o pomoc. Kluczowa rola na polu walki przypadnie również maszynom, czyli latającemu robotowi zwiadowczemu (wykryje pozycje wroga i da dobry przegląd sytuacji), śmigłowcowi szturmowemu AH-64D Apache, czołgowi M1A2 Abrams itd.
Istotne dla developerów omawianego tytułu są emocje, mające towarzyszyć graczowi w trakcie wirtualnej przygody. Właśnie dlatego autorzy zaimplementują w swoim dziele graficzne filtry, znane chociażby z filmów. Spowoduje to, iż z meksykańskiej pustyni buchać będzie żar, ruiny Ciudad Juarez mają wyglądać jak w hollywoodzkiej wojnie itp. Dodatkowo jaskrawość filtrów zostanie dynamicznie powiązana z wydarzeniami, więc jeśli znajdziemy się w dobrej sytuacji, to powinniśmy spodziewać się jasnych i wyrazistych kolorów. W przeciwnym wypadku obraz będzie ciemniejszy i przytłaczający, aby symulować uczucie osaczenia i strachu. Na emocjach skupiają się także twórcy muzyki, co usłyszałem po przekroczeniu progu profesjonalnego studia dźwiękowego, działającego w paryskiej siedzibie Ubisoft Entertainment. Ponownie zaproszono do współpracy kompozytora nazwiskiem Tom Salta, nominowanego za soundtrack z GRAW do nagrody MTV Video Music Awards za rok 2006. Tym razem dźwiękowy nastrój zostanie spotęgowany przez grzmiący chór, a okazjonalnie doświadczymy pewnych nawiązań rytmicznych do muzyki typowo meksykańskiej.





GRAW2 powstaje z myślą o czterech platformach sprzętowych, czyli komputerach osobistych klasy PC oraz konsolach PlayStation 3, Xbox 360 i PlayStation Portable. Sytuacja może więc wyglądać identycznie, jak w przypadku Tom Clancy’s Rainbow Six Vegas – posiadacze trzech pierwszych systemów otrzymać winni grę o zbliżonym wyglądzie, natomiast użytkownicy PSP dostaną produkt nieco odmienny z uwagi na ograniczenia w dziedzinie hardware’u. Skoro mowa o sprzęcie, to pierwszą odsłonę GRAW w wersji PC pamiętamy jako pozycję, wykorzystującą zaawansowane algorytmy fizyczne PhysX firmy AGEIA. Olivier Dauba ze studia developerskiego korporacji Ubisoft Entertainment zapewnił mnie, że sequel podąży tym szlakiem. Wspomniał on też o kwestii obrazu HD w kontekście PS3 i X360. Otóż standardowym trybem wyświetlania grafiki będzie na tych platformach format 720p, czyli rozdzielczość 1280x720 przy zachowaniu skanowania progresywnego.
Do zaplanowanej na wiosnę 2007 roku komercyjnej premiery niniejszej gry pozostało jeszcze dość dużo czasu. Twórcy mogą więc spokojnie dopracowywać GRAW2, celem ostatecznego wypuszczenia na rynek produktu spełniającego oczekiwania klientów. To, co zobaczyłem w Paryżu, pozwala z optymizmem patrzeć w przyszłość i już teraz zaplanować wyasygnowanie pewnej kwoty pieniędzy, potrzebnej do zakupu gry. Wprost nie mogę się doczekać, kiedy ruszę wraz ze Scottem Mitchellem i jego nieustraszoną drużyną na amerykańsko-meksykańską granicę, aby przez trzy wirtualne doby bronić kraju gwiaździstego sztandaru przed zagrażającymi mu hiszpańskojęzycznymi rebeliantami. A Wy?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Witamy na Forum!! Strona Główna :: zapowiedzi gier Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
     Witamy na Forum!!: Wiatmy!!!     
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group   c3s Theme © Zarron Media
Regulamin